dijous, 22 de gener del 2009

Caràcters, núm. 46

Caràcters dedica les pàgines centrals a Jaume Cabré

La revista de crítica literària Caràcters, que edita la Universitat de València, dedica les pàgines centrals a Jaume Cabré, amb articles sobre l’autor de Jaume Aulet, Carme Gregori, Simona Skrabec i Vicent Usó. A més, Caràcters aplega una entrevista a Ignasi Mora, el darrer guanyador del premi Mallorca de novel·la, dotat amb 70.000 euros; un article de Francesc Calafat sobre Josep Piera, amb motiu del seu seixantè aniversari; un altre de Xavier Barceló Pinya, sobre la presència dels models dialectals en la literatura catalana; i d’altres articles i ressenyes d’Agustí Colomines, Adrià Chavarria, Ximo Espinós, Ferran Garcia-Oliver, Lluïsa Julià, Damià Pons, Pere Rosselló Bover...
Fragment de Jaume Cabré sobre el seu procés de creació: “Les meves novel·les no estan acabades. Valéry deia que un poema no s’acaba; s’abandona. Penso que arriba un moment que et deixes prendre la novel·la de les mans i saps que queda discretament inacabada. Tal volta aquesta és la raó per la qual, quan m’adono que torno a tenir la vida per a mi, em capbusso un altre cop en un nou procés. I em pregunto que com és que m’hi he tornat a embolicar. Que no deia que volia descansar una temporada ben llarga per dedicar-me a llegir més? M’imagino que allò que em passa és que sento un profund enyor de l’alegria de l’escriptura. En el fons sé que hi ha una raó més irracional per tornar-me a posar a escriure: no puc no fer-ho”.

4 comentaris:

  1. I un dels millors companys jugant a frontenis ¡ ESPEREM LA SEGONA PART DE TU !

    ResponElimina
  2. Ei, moltes gràcies per l'amoreta... Per descomptat, exageres, però confesse que m'ha agradat. Sóc humà.

    ResponElimina
  3. Escolta Juli: si la revista que dirigeixes l'edita l Universitat de València i les col·laboracions són de franc, -no se'ls paga a ningú per fer-les, car és, de prestigi, editar-hi- quan proposareu que siga totalment de franc a la Xarxa, perquè puga arribar-hi a tothom i així generalitzar tanta saviesa?
    Com que estàs dins, crec que ets la persona que pot explicar-nos millor que ningú tot açò.
    Una abraçada...

    ResponElimina
  4. Benvolgut amic,

    TOTES les col·laboracions SÓN REMUNERADES!

    Quant a la possibilitat de fer una pàgina web de la revista, tens tota la raó; i, de fet, PUV està fent les gestions per elaborar-la. De manera que algun dia hi haurà la informació de Caràcters a l'abast de tothom, que és del que es tracta.

    D'altra banda, jo coordine i dirigisc la revista, juntament amb un equip de redacció ben solvent, però no pertany a la Universitat; tot i que hi mantinc una col·laboració i una bona relació. Jo, de fet, treballe de professor d'institut.

    Miraré d'insistir sobre la necessitat de fer una pàgina web per a Caràcters.

    Gràcies pel suggeriment.

    ResponElimina

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.