dimecres, 16 de maig del 2012

Xerrada sobre la creació literària



El proppassat dia 25 d’abril vaig fer una xerrada a l’Escola Oficial d’Idiomes de Benidorm sobre la meua literatura (Uf! Escric açò, i m’esmussa i tot.). La vaig titular “La creació literària: un repte, una il·lusió”, en clara al·lusió a dos factors fonamentals que tenen a veure amb la creació: la inspiració i la feina. Va ser una sessió fantàstica de dues hores de durada, amb un públic amatent i amable que em va escoltar amb deler i interés. Una xerrada distesa sobre els llibres que he escrit i els leitmotivs que els ha inspirat, que m’han impulsat a escriure’ls. Explicar com i per què escrius a un públic lector interessat en la llengua i la literatura pròpies és una satisfacció molt gran, perquè et saps valorat per persones especials, que aprecien l’art com pertoca, perquè saben que és un procés complex i molt difícil. D’altra banda, el procés de creació és una experiència humana única i intransferible però amb lligams ferms i paral·lelismes evidents entre totes les arts. Un fenomen, sobretot, il·lusionant. És el que vaig mirar de transmetre aquell dia. Crec que va ser una sessió satisfactòria i fructífera per a tots, i que el clima va ser d’una cordialitat sincera i estimulant. Fins al punt que ara Teresa i Amparo, les dues professores que em van convidar l’altre dia a fer la xerrada, m’han encoratjat a fer un taller de creació literària el curs vinent. Ja m’hi estic preparant: a veure si és factible!
Done les gràcies a tots (totes) els assistents de la sessió del proppassat dia 25 d’abril: m’ho vaig passar molt bé amb ells, i en vaig aprendre moltíssim. A tots ells (elles) els dedique aquest post: els el devia.
Fins ben aviat! 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.