dijous, 14 de juny del 2012

Els mots ferits


Un poeta amic meu (sobretot amic, abans que poeta) m'ha enviat un vídeo d'un grup del seu poble que ha interpretat un poema seu. El meu amic és Salvador Ortells, Voro. El grup, Pocatraça, de Sueca. La veritat és que la versió musical del poema no té desperdici. El videoclip (almenys abans en déiem així) combina amb molt bona traça el dramatisme del poema amb la sorna valenciana. No hi falta, doncs, el sentit de l’humor per a un tema a priori molt seriós, com és el de la desfeta amorosa. Tant de bo que aquesta iniciativa de Pocatraça servisca per a donar difusió al llibre excel·lent de Voro Ortells, Els mots ferits, encara inèdit (!), d’on procedeix el poema musicat per Pocatraça. Els mots ferits és un llibre enorme, majúscul; que em va commoure quan el vaig llegir per primera volta i que ara que el torne a llegir em sembla encara més gran, més important. L’autor faria bé de publicar-lo en alguna editorial sensible a la bona poesia.
Us deixe ací l’enllaç del videoclip: http://vimeo.com/43100271. Pocatraça són: Pablo Messeguer a la percussió; a la guitarra, Víctor Llombart, i Carles Lledó, al baix. La música del poema de Voro Ortells és d’Hugo Llopis. I l’enregistrament i àudio, de Fran Alberola. Aquest és el poema:   

                               VIII

Seràs només
un cos de fang ressec,
els ulls somorts d’un cec.
Això només,
un fil de pols al vent
que fuig i es perd pels plecs
obscurs del temps,
            un cor esgotat que abandona la lluita,
            la petja d’un rostre que el temps desdibuixa.
Seràs només
un vers caient al buit,
la sang d’un mot ferit.
Això només,
el so d’un càntic trist,
el vel de boira i nit
que estén l’oblit,
           el gest d’un somriure que el dol difumina,
                        la cendra ennegrida que queda en la pira.

2 comentaris:

  1. Hola sóc Hugo Llopis, responsable (o irresponsable) de PoCaTrAçA.

    Sols vull agraïr-te els teus comentaris en nom de tota la gent que formem Pocatraça i afegir la meua admiració pels Mots Ferits de Voro Ortells.

    ResponElimina
  2. M'ha semblat un videoclip molt bo, amb una realització impecable. I del poema no cal afegir res al que has dit, Juli.

    ResponElimina

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.