divendres, 23 de març del 2012

Aviador Dro


Hui sent una entrevista en Radio Tres a un dels líders del mític grup futurista dels huitanta, Aviador Dro. Ha estat un flaix. Feia temps, molts anys, que no hi pensava. I de sobte, sentint-los m’adone que continuen amb el mateix ideari de sempre, amb el seu discurs ple de referències cibernètiques. Els obreros especializados dels Aviador Dro continuen somiant amb un món sense religió on la ciència s’ensenyoreix de tot i de tothom. Un futur racional, ple de robots, cyborgs, màquines, computadores, astronautes i naus espacials. Un món en què l’ésser humà n’esdevindrà per fi el gran protagonista. Un futur sense temps, perquè, gràcies als avenços de la ciència, serem fins i tot immortals. I deuen estar contents ara –i fins i tot sorpresos– perquè la seua paranoia futurista, la seua utopia cibernètica, s’ha acomplert en gran mesura. Bé, tot és un joc que m’ha fet molta gràcia i que m’ha alertat sobre la fugacitat del temps... Els meus amics i jo sentíem els Aviador Dro –i Radio Futura, Golpes Bajos, Glamour...– quan a penes teníem 13 o 14 anys, i ara en tenim més de quaranta... Uf!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.